17 Aralık 2007 Pazartesi

Son Hafta Okuldaymışız?



Bir 7. yarıyıl öğrencisi olarak uygulama projesi, restorasyon projesi ve bir de bildiğimiz mimari proje dersini alıyorum. Üçü bir arada bir dönem bu. Utanmadan bir de haftasonları ofise gitmeyi kabul ettim. Atom karınca filan olduğum da yok sürekli uyuyakalıyorum. Sanırım seçmeli derslerin hepsinden kalacağım.

Teslim tarihlerini merakla bekliyorum bakalım nasıl bir stress olacak. Sabun yapmaktan gıcır gıcır olan restorasyon beni en fazla korkutanı, çünkü cidden sevmiyorum ya... Bence temel restorasyon dersini aldıktan, orda sınıfça rölöve çalışması filan yaptıktan sonra şu an aldığımız ders seçmeli olmalı ve ben de onu seçmemeliyim. Şayet bana kalsa, Restorasyon önerisi olarak bu dönem rölövesini almaya çalıştığımız Kağıthane'deki Baruthane binasının, şu an orayı işgal eden insanların tepesine yıkılmasını öneririm mesela. Ancak ne acıdırki bana kalmıyor bu işler.

Uygulama projesi de çok ilginç bir şekilde belkide en istikrarlı giden dersim şu an için. Yapı elemanları tasarımı dersinden kalmış ve 2. defada anca vermiş bir insan olarak yazın ofiste uygulama projesi çizmişliğimin meyvalarını topluyorum sanırım. Daha önce hiç bir uygulama projesiyle uğraşmamış insanların çektiği acı ortada. Bu durumda bu ders konusunda da bir tartışma çıkıyor bence. Ofislerden, stajlardan edindiğimiz bilgilerle yürtüyorsak eğer okulun ne getirisi var? Ben hayatımda hiç tesisat planı görmemişsem nasıl çizeceğim? "E araştır öğren" denilir tabi bu soruya ancak cevap bukadar da basit değil ne yazıkki. Bir denklem çözmekte işe yarayabilir ancak mimarlıkta pek de işe yaramıyor bu çözüm. Çok örnek proje incelemek lazım bu da ya ofislerden kazanılıyor ya da melek gibi bir hocanın olması gerekiyor. Bizim Uygulama projesine gelen yürütücü (her ne demekse) Aslıhan Tavil. Memnun olan var olmayan var tabi ama ben oldukça memnunum tavsiye edilir.

Odtü mimarlıktan Onur denilen insanın yazdığı okunası blog budur , ama çok nadir yazar o da tembeldir. Nezamandır vereceğim bu linki hep unutuyordum.

Son hafta da okulda mı oluruz evde mi ofiste mi bilmem ama bilgisayara yapışık olacağımız kesin.

Hiç yorum yok: